Osuwisko nabrzeża wiślanego
fot. Wisła niejednokrotnie już pokazała swoje groźne oblicze, tym razem jednak służby miejskie przekonują, że osuwisko zostało na tyle dobrze zabezpieczone, że nie ma powodów do obaw (zdj. MJ).
Na Bulwarze Filadelfijskim, między Wolą Zamkową a mostem kolejowym uszkodzone zostało nabrzeże. W tej chwili jednak osuwisko jest już zabezpieczone. Jak zapewniają służby miejskie: Nie ma zagrożenia dla życia i zdrowia mieszkańców.
REKLAMA
Osuwisko nabrzeża wiślanego, które odkryto 27 września 2012 roku, zostało ogrodzone, zabezpieczone i jest dozorowane przez Straż Miejską.
Zniszczeniu uległ blisko 100-metrowy odcinek tzw. III etapu zagospodarowania nabrzeży Wisły, gdzie w 2009 roku zakończyły się roboty związane z wymianą nawierzchni. Jak jednak informuje UM w Toruniu: To jednak nie one były zapewne powodem osunięcia, gdyż ówczesny remont dotyczył tylko zewnętrznej, a nie konstrukcyjnej warstwy nabrzeża. Mimo to o zdarzeniu został powiadomiony wykonawca i inspektor nadzoru robót.
Prawdopodobnymi przyczynami osunięcia na tę chwilę są natomiast niski stan wody w Wiśle i przesuszenie terenu. Sprawa jednak zostanie zbadana głębiej i dopiero wówczas, gdy przeprowadzone zostaną specjalistyczna ekspertyza i analiza dokumentacji technicznej z lat 70., kiedy powstawała konstrukcja nabrzeża, będzie można wskazać rzeczywistą przyczynę zjawiska.
Na podstawie informacji UM w Toruniu oprac. MJ
Zniszczeniu uległ blisko 100-metrowy odcinek tzw. III etapu zagospodarowania nabrzeży Wisły, gdzie w 2009 roku zakończyły się roboty związane z wymianą nawierzchni. Jak jednak informuje UM w Toruniu: To jednak nie one były zapewne powodem osunięcia, gdyż ówczesny remont dotyczył tylko zewnętrznej, a nie konstrukcyjnej warstwy nabrzeża. Mimo to o zdarzeniu został powiadomiony wykonawca i inspektor nadzoru robót.
Prawdopodobnymi przyczynami osunięcia na tę chwilę są natomiast niski stan wody w Wiśle i przesuszenie terenu. Sprawa jednak zostanie zbadana głębiej i dopiero wówczas, gdy przeprowadzone zostaną specjalistyczna ekspertyza i analiza dokumentacji technicznej z lat 70., kiedy powstawała konstrukcja nabrzeża, będzie można wskazać rzeczywistą przyczynę zjawiska.
Na podstawie informacji UM w Toruniu oprac. MJ
PRZECZYTAJ JESZCZE