O toruńskim koncercie się mówi
Łącznie w działaniach promujących koncert uczestniczyło lub uczestniczyć będzie pięć ogólnopolskich stacji telewizyjnych, a także szereg telewizji lokalnych.
O toruńskim koncercie wiele można usłyszeć także w RMF FM. - Promocja koncertu w tej rozgłośni trwa już od dłuższego czasu i obejmuje różne kanały tematyczne. Warto powiedzieć, że nie będzie ograniczać się ona tylko do emisji spotów. W czerwcu fani Roda Stewarta będą mogli usłyszeć programy poświęcone w całości temu artyście. Z kolei przy okazji tegorocznych Walentynek RMF FM przygotował specjalne programy i konkursy poświęcone Rodowi Stewartowi i jego toruńskiemu występowi – tłumaczy Aleksandra Iżycka, rzecznik prasowy prezydenta Torunia. – Należy także podkreślić rolę rozgłośni lokalnych, które informują o szczegółach związanych z koncertem. Takich mediów jest całe mnóstwo – dodaje Mateusz Pawlicki z Agencji Prestige MJM.
Przyjazdowi jednego z największych piosenkarzy XX wieku do Polski wiele miejsca poświęcają także największe ogólnopolskie dzienniki i czasopisma. – Reklamy i artykuły dotyczące koncertu Roda Stewarta zamieszcza i będzie zamieszczać między innymi: Gazeta Wyborcza, Newsweek, Twój Styl, TOP 10 Magazine, Machina, czy Twoja Muza. Wiele miejsca temu wydarzeniu poświęciły również lokalne dzienniki – Gazeta Pomorska i Nowości – podkreśla rzecznik prasowy Prestige MJM Jarosław Galewski.
W sumie od początku grudnia 2010 roku do początku marca 2011 roku na łamach polskiej prasy ukazało się aż 111 artykułów dotyczących koncertu w Toruniu.
Równie intensywna kampania toczy się w Internecie. Na chwilę obecną w promocję koncertu zaangażowało się kilka znaczących portali na czele z Wirtualną Polską i portalem MiastoMuzyki.pl. Od dnia ogłoszenia koncertu prowadzone są również działania promujące koncert na portalach społecznościowych (szczególnie aktywna jest promocja na Facebooku).
Promocja koncertu Roda Stewarta to jednak nie tylko media. Jej efekty można zobaczyć także na ulicach największych miast w Polsce. – Billboardy, megaboardy, kampanie ledowe czy autobus reklamowy jeżdżący po ulicach Torunia. To tylko niektóre z całego mnóstwa działań, które prowadzimy. Podobnych inicjatyw jest całe mnóstwo i nie sposób wszystkie wymienić – wylicza Mateusz Pawlicki z Prestige MJM.
Warto jednak zaznaczyć, że billboardy z reklamą koncertu pojawiły się już między innymi w: Warszawie, Poznaniu, Gdańsku, Bydgoszczy, Olsztynie, Inowrocławiu, Włocławku, Płocku, Koninie, Kaliszu oraz w Toruniu. Z kolei tzw. megaboardy (rozmiary 12 m x 4 m), promujące wielkie muzyczne święto na Motoarenie, stanęły w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku i Bydgoszczy. Kampania reklamowa na ekranach ledowych była natomiast prowadzona między innymi w… Zakopanem, podczas tegorocznego Pucharu Świata w skokach narciarskich. Ponadto od kilku tygodni na toruńskim Dworze Artusa wisi reklama wielkoformatowa z reklamą koncertu.
W promocję koncertu Roda Stewarta w Toruniu zaangażował się także wydawca płyt artysty - Sony Music Polska. Między innymi z tego tytułu na okładce nowego krążka Roda Stewarta, który ukaże się już wkrótce w Polsce, pojawią się specjalne naklejki reklamujące toruński koncert.
- W sumie wartość promocji koncertu wyniesie kilka milionów złotych. Na innych zasadach promocja miasta na tak dużą skalę byłaby niezwykle trudna do zrealizowania – mówi Andrzej Pietrowski z Urzędu Miasta w Toruniu.
Źródło: UM